Młodzi ludzie...bystrzy, inteligentni, często zaskakujący swoimi opiniami. Stoją wobec ogromnych wyzwań, jakie stawia przed nimi współczesny świat, rówieśnicy, szkoła. Zainteresowani wszystkim tym, co powoduje, że są skuteczni w szkole. I maksymalnie zainteresowani psychologią. Z wielką chęcią realizują wszelkiego rodzaju warsztaty, które pomagają im budować wizerunek siebie, poznawać własne emocje i uczucia, nawiązywać przyjaźnie.
Kurs „Nastolatek z klasą ” obejmuje techniki szybkiego czytania, techniki pamięciowe jak również rozwija kompetencje z zakresu inteligencji emocjonalnej. Jest dopasowany do potrzeb i problemów gimnazjalistów. Zajęcia są prowadzone w formie fabularyzowanej gry RPG a także warsztatów, praktycznych ćwiczeń, gier i zabaw. Dzięki wszechstronnemu programowi młodzież rozwija cały swój potencjał, uczy się brania odpowiedzialności za siebie. Podczas kursu gimnazjaliści przechodzą profesjonalne szkolenia z autoprezentacji i mają występy przed kamerą, co pomaga im kształtować swój wizerunek. Poznają somatoterapeutyczne procedury radzenia sobie ze stresem, lękiem i złością. Przechodzą trening asertywności oraz trening docierania do zasobów oparty na coachingu. Poznają podstawy rozwoju osobistego. Rozwijają wyobraźnię i trenują pamięć. Uczestnictwo w kursie buduje w uczestnikach postawę „poradzę sobie” i rozwija przekonanie, że uczenie się jest radosnym procesem odkrywania siebie, świata i innych ludzi. Warsztaty z komunikacji i autoprezentacji dają uczestnikom poczucie pewności siebie w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi.
Kurs uczy młodych ludzi indywidualnej strategii efektywnego uczenia się dzięki czemu młody człowiek lepiej sobie radzi w szkole i w pracy z informacją.
Doskonale przygotowuje do egzaminów i nauki w najlepszych szkołach średnich. Młodzież uczy się szybkiego i skutecznego wypełniania testów gimnazjalnych
W ramach kursu każdy uczestnik ma dostęp do internetowego indywidualnego panelu treningowego, dzięki któremu może skutecznie ćwiczyć poznane techniki.
Program kursu:
1. Indywidualna strategia efektywnego uczenia się:
- podniesienie sprawności i jakości czytania
- teoria pamięci i techniki pamięciowe
- mapy myśli
- rola przerw w nauce
- Indywidualne Wzorce Myślenia
- trening twórczego myślenia
- mentalny trening aktywizacyjny
- ciało w procesie uczenia się, żonglowanie
2. Opanowanie technik relaksu i koncentracji
- techniki relaksu, trening relaksacyjny
- koncentracja przed uczeniem się
- inne techniki radzenia sobie ze stresem
3. Uzyskanie większej samoświadomości
- świadomość wrażenia jakie wywieram na innych
- praca nad dawaniem informacji zwrotnych
- świadomość własnych emocji
- sposoby reakcji na krytykę
- refleksja nad własnymi planami, marzeniami
- zarządzanie czasem
- cykle życia
4. Praca nad budowaniem pewności siebie
- sztuka asertywnego zachowania
- uświadamianie sobie swoich mocnych stron
- umiejętności społeczne, które wpływają na osiąganie sukcesu w życiu
-świadomość potencjału intelektualnego poprzez uczenie się bez wysiłku za pomocą opanowanych narzędzi
- zadania nakierowane na osiąganie poczucia wpływu na swoje życie
5. Sztuka zdawania egzaminów
- jak kreować własny wizerunek
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- zajęcia z kamerą
Materiały:
Gimnazjaliści otrzymują podręcznik sukcesywnie, w trakcie trwania kursu.
Każdy kursant otrzymuje dostęp do Indywidualnego internetowego panelu treningowego
Rozkład zajęć
Kurs obejmuje 60 godzin lekcyjnych w tym:
-54 godzin zajęć dla młodzieży
-6 godzin warsztatów dla rodziców, na temat ">intelektualnego i emocjonalnego rozwoju młodzieży, w tym praktyczne wskazówki i metody komunikacji.
Plan zajęć dostosowujemy do kalendarza szkolnego.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
Specjalnie opracowany dla potrzeb uczniów gimnazjum.