dla dorosłych
Trudno o pewniejszą oznakę nienormalności jak powtarzanie w kółko tego samego i oczekiwanie, że otrzyma się inne wyniki.
ALBERT EINSTEIN
Czy wystarczy wiedzieć, żeby zdać?
Czy wystarczy mieć dyplom ukończenia dobrej uczelni i wyróżnienie w związku z wynikami w nauce, aby dostać wymarzoną pracę?
Samo posiadanie informacji nie gwarantuje sukcesu. Sukces pojawia się wtedy, gdy z nich robimy właściwy użytek, wykorzystując przy tym własne kompetencje społeczne.
Dwadzieścia procent sukcesu życiowego to wiedza wyniesiona z procesu edukacji, osiemdziesiąt procent to rozwój z zakresu inteligencji emocjonalnej.
Zdawanie egzaminów to prawdziwa sztuka. Ludzie, którzy tę sztukę opanują lepiej sobie radzą w każdej sytuacji – w życiu zawodowym, w relacjach z innymi, w związkach, w załatwianiu spraw zwykłych, w kontaktach w urzędach, w robieniu zakupów…
Bez względu na to, czy uważamy, że jedni mają większy talent do radzenia sobie w takich sytuacjach, a inni go nie mają, to dobra wiadomość dla wszystkich – te umiejętności można wytrenować. Można się tego nauczyć, można to zrobić szybko, dobrze się przy tym bawiąc.
Wydaje nam się czasami, że dobre przygotowanie teoretyczne do określonej roli zawodowej, do matury, do egzaminów wstępnych, daje dużą szansę na odniesienie sukcesu. Daje szansę ale sukcesu nie gwarantuje. Brak pewności siebie, nieumiejętność radzenia sobie ze stresem, kiepska autoprezentacja, nieumiejętność nawiązania właściwej komunikacji, często te szanse przekreśla.
Czy zdajemy sobie na co dzień sprawę z tego, że zaledwie 7% naszego wpływu na to, jak jesteśmy odbierani i oceniani, to słowa? 38% wpływu to jakości głosowe, a 55% to język naszego ciała? Można więc powiedzieć, że w dużej mierze na sukces zdawania egzaminów ma wpływ sposób, w jaki ożywiamy nasze słowa i sposób w jaki dokonujemy własnej autoprezentacji.
Aby opanować sztukę zdawania egzaminów, również życiowych, należy opanować przede wszystkim wiedzę o sobie i o relacjach międzyludzkich, bo czy to nam się podoba, czy nie, każda sytuacja, a zwłaszcza egzaminacyjna, jest jak teatr i jak arena. Wygrywa ten, który posiada możliwie największy wachlarz zachowań i arsenał narzędzi, którymi się posługuje. Przegrywa ten, który nie robi nic, by do starcia przygotować się inaczej niż dotychczas. Spektakle z naszym udziałem mogą być oklaskiwane, mogą być zapamiętane, mogą też przejść bez echa. Naszym zdaniem Ty o tym decydujesz i Ty wybierasz, w jakim spektaklu chcesz zagrać jedną z głównych ról.

Czy znasz osoby naprawdę pewne siebie?
Czy może one po prostu zachowują się tak jak gdyby były pewne siebie?
Czy znasz osoby otwarte albo takie, które łatwo nawiązują kontakty z innymi?
A może one tylko sprawiają takie wrażenie?
Zapraszamy na kurs praktycznych umiejętności psychologicznych „Sztuka skutecznego zdawania egzaminów”.

W programie kursu jest m.in.:
Trójkąt dramatyczny – strategie myślenia nauczycieli i egzaminatorów
Indywidualne Wzorce Myślenia – jak uczysz się efektywnie w związku z indywidualną matrycą percepcyjną, jak myśli twój egzaminator …
Techniki relaksu i koncentracji.
Techniki radzenia sobie ze stresem
Strategie uczenia się
Usuwanie napięcia w ciele przed wystąpieniami
Pierwsze wrażenie
Autoprezentacja - zajęcia z kamerą
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Praca z mocnymi stronami
Asertywność
Praca nad postawą pewności siebie
Trening aktywacyjny – jak szybko rozruszać szare komórki przed egzaminem

Materiały
Kursanci otrzymują segregator z materiałami.
Rozkład zajęć
Kurs obejmuje 16 godzin zegarowych zajęć i trwa 4 tygodnie